Medlemslogin Opret profil

Vi vil som udgangspunkt træne med de traditionelle Kobudovåben:

Bostav

Bostav er lang stav (typisk 1,8 m stav), og anvendes til forskellige parader, slag og stød/stik.

Sai

Sai er tregaflede metalvåben (tre-fork), og anvendes ligeledes til parader, slag, og stød/stik.

Tonfa

Tonfa er en kort træstav med håndtag, og anvendes ligeledes til parader, slag, og stød/stik. Tonfa kan bruges enkeltvis eller parvis, og tillader brugeren at svinge tonfaen udad til slag og parader, hvorefter den kan returnere til underarmen og man kan være klar til den næste teknik.

Nunchaku

Nunchaku er to korte stav som bundet sammen med snor, og anvendes til parader og slag samt til at fan-ge og kaste med.

Eku

Eku er en bådåre (eku’en bruges på samme måde som bostaven), og kan desuden bruges det til at kaste sand i ansigtet på modstanderen. Kan ligeledes anvendes til anvendes til parader og slag/stik.

Bemærk, foreningen har ikke mulighed for at opbevare medlemmernes våben.